Thursday 29 January 2009

APIWON

Sepa pernah dengar nama tu?yg pasti urg semenanjung n segelintir org sabah akan blur2 la baca nama tu kan?..apa tu aa??jenis api ka??nama tempat ka?nama urang ka??...hehehe..buat urg kk epscly yg tinggal area Damai wajib tau nama ni!!Its a famous halal chinese restaurant..kawan aku introduce tmpt ni beberapa tahun yg lepas.

Apa yang menarik pasal restaurant ni ialah dia serve 4main dish sahaja..tapi tersangat la laku..

1) Seafood Soup - with noodles/kon lau style/rice
2) Beef Soup - with noodles or rice
3) Fish Cake - plain or with rice
4) Tuna Congee

Servis sngt cepat dan yg femes ialah soup2 tu. Kalau dulu dia buka dr kul 8pg smpi 10 mlm..tp skrg awal sudah tutup iaitu kul 5ptg. Favourite aku seafood soup kon lau style n fish cake tp overall mmg semua pun sedap dan punya keistimewaan sendiri..cumanya sekarang, kualiti dia agak kureng..nda tau la kenapa..mengkali cina tu berabis mau kaut untung..ya la, tiada competitor yg berdeketan n the one n only type or restaurant yg aku pernah tau la..sudah la tu, harga kalau makin murah nda pa la..mahal rm1 drpd dua tahun lepas..NAMUN!!!!!!!!!!! tetap jugak ramai urang n aku tetap jugak pi sana..heheheh..sefood soup tu walaupun nda sehebat dulu, fish cake nya jugak agak kecil sedikit n kurang rasa ikan berbanding dulu, tetap jugak aku pandai mengidam makanan apiwon ni..hehe..kena mandrem sudah aku kali kan..nah kamu tinguk contoh makanan dia..


Seafood Soup..kalau dulu ada fish maw lagi..tp sekarang nda da sudah..kin panas



Kon lau style..biasa aku mintak mee, tp sekarang ni kunun mau diet..order la mihun..padahal 2x5 jugak kan?haha



Fish cake with pickeld vege n dipping sauce..dipping sauce tu actly sauce utk kon lau tu la..biarpun size dia kecil sudah skit n harga mahal sudah skit..tetap nda da yg buli lawan rasa fish cake ni banding fish cake yg di pasar. Yummy!! tais liur aku eh!!

Aku mau snap nama restaurant ni..tp yg sedihnya...bertahun2 beroperasi, nda pernah durang mau ganti baru, jadinya lusuh dan kabur dan sngt bida'..so nda la aku snap..tp masi buli nampak la tulisan nya sikit2..bah sepa2 yg minat chinese food n ada kelapangan dtg ke kk, aku ksi tau kamu cemana mau pi sini..(harus aku mintak komisyen sma owner dia ni tau!!)..babaiiiiiiiiiiiii!!

-ArnabGumuk-

2 comments:

Anonymous said...

tempat yang harus di lawati bile ke kk nanti... bape komisyen ko nak charge?

ArnabGumuk said...

hairie - buli bah kalau ko!!foc pun ok..bila ko mau dtg nih?ksitau ja aa!!