Monday 1 September 2008

Poso No Kitey Nak!!!!


Itu la ungkapan yg selalu mama' aku cakap klu mau dekat2 posa..typical bajau women..Pejam celik pejam celik...Ramadhan Al-mubarak kembali menemui kita..bagi yg berugama Islam,bulan ni lah bulan penuh rahmat dan hidayah..lebih baik daripada 1000 bulan..pasal tu la masa bulan poso ni jomo selom serebut muat ibadah.

Puunbegitu ada juga umat islam yg gundah gulana time ni..ya la..yg mana membesar dgn cara kurang didikan agama amat la payah utk berpuasa..time ni la segala penyakit kuar..yg paling femes GASTRIK..hmm..SITI NO COMMENT la bab2 ni,aku pun bukannya warak sngt..tapi kan, selama aku hidup ni nda pernah lagi la aku dengar ada urg mati pasal dia berpuasa..SO???LU PIKIR LA SENDIRI!!ahaks

Kebetulan plak 1 ramadhan ni jatuh pada 1 september,hari lahir kakakku si Dendia..hehehe..sudah juga aku wish dia..tp wish lagi sekali la..HEPI BESDAY MAKSUUU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Apa2 pun tiada apa yg lebih kita harapkan di bulan ini melainkan memohon agar Allah S.W.T lebih menguatkan Iman di dada utk mengharungi bulan ini dan mejalankan ibadah2 dengan penuh khusyuk wattawaduq insyaallah...

pok2 dapat ksi kurang berat badan bulan ni.hehe..jumpa lagi -ArnabGumuk-

8 comments:

Anonymous said...

alooo...poso ko?..dong ko menipu..hahahhaa..fail bah aku bahasa somo tu..susha bana..hehehe...siti nda mau comment banyak la..hehehe

ArnabGumuk said...

hahah..nya' aku ngakal te' se'..enggo buli ngakal bulan2 poso tu..lai kenurang kang pahala poso..ali cerita,sien te' kow tu??nginey oron no nya' ruun??galak bana pan..beranti jo no!!

mzn said...

branti jo tutur sama...ni sama celup hehehe...salam ramadhan.

Gidong said...

nah cakap bajau lah kamurang sana haha

Anonymous said...

nda paham bah.... ape2 je la.. kalo ko nk blog ko ni dipahami..gunalah bahasa standard kan senang... tapi kalo target nya sekitar org sabah then teruskan usaha murnimu itu..
selamat berpuasa dr KL n d geng.... :)

ArnabGumuk said...

owh ya ka??mungkin nilai2 sabah bajau tu terlampau di terapkan dlm blog ni..klu buli target tu utk suma org baca la..tp klu susah mau faham,bah nanti aku ksi standard skit la..tp org tua2 kan selalu cakap alah bisa tegal biasa..hopefully aku dapat menfemeskan bahasa pasar sabah ni serata malaysia..insyallaaaah..

XiGorX said...

buli bah kalau ko..sa sukung ja dari jauh..hehehe

ArnabGumuk said...

uina...kawan lama aku tu si xigorx..alalala..pa kabar mu??ko ni cuti2 malaysia nda pandai ajak2 bah..kwn2 suma!!!..pic cek blog xigorx..kamurang tinguk dia punya english..phew!!bombastic la bah!!