Saturday 11 October 2008

Kemas Mengemas

Selalu orang cakap bab kemas mengemas ni biar org dendo (perempuan) ja yg buat..tp cemana klu dlm family tu adik beradik lelaki yg ramai, pastu yg perempuan sibuk melayan kerenah laki n anak2 plak?? itu yg berlaku dlm family aku..kami adik beradik mimang ramai lelaki..so bab kemas mengemas ni kami terpaksa bertolak ansur..seperti raya2 sebelum ni, aku, abg2 dan anak2 buah yg free pi la kemas rumah..maid kami hanya keja waktu siang dan waktu ni dia tgh cuti raya..mau atau tidak kami kena buat jugak la kan.

Klu tahun2 sblm ni, acara mengemas hanya pada saat akhir malam takbir, tp tahun ni awal sikit..kami siap mengemas kul 12 tgh mlm..hehehe

Mcm rumah smua org jugak la, stiap rumah terbahagi kepada beberapa bhgn iaitu ruang tamu, dapur, bilik tidur to name a few. Rumah bapak aku ni pun sama juga, tp aku hanya akan post pic main living room ja la..kebetulan ada sofa baru dan di sana ja yg berabis kami kasi lawa.hehehe (makde show off living room ruma dia, aku pun ikut jugak la..hahaha)..sebarang komen yg membina amat lah di hargai!!!KUNUN!!!!!!!!! (khencang!!phalling!!!agak2 la bah!!)

Inilah pandangan ruang tamu rumah dr pintu utama. (teka mana satu sofa baru?mmm ada kawan aku beli sofa baru juga, warna yg sama lagi tu..hmm interesting!!)


ok2 la bah kan?kampung2


Selalu coffee table ni ada centerpiece (usually simple flower arrangement), tp tahun ni aku decide mau biar kosong supaya kalau hidang cookies n drinks utk tamu nda perlu la kasi lari lagi tu bunga.


inilah sofa baru tu..hehehe..kalau ada yg antara kamu tepat tekaannya..sila collect hadiah sama aku berupa 'ucapan terima kasih yg kena tulis atas surat khabar lama pastu sisip dlm angpow merah' heheheheh...

Selamat Hari Rayaaaaaaaaa -ArnabGumuk-



No comments: